Sledujte nás na facebooku Napište nám Fotogalerie

Změna velikosti písma

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání  

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
    Středa 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00 (starost 15:00 - 17:00 hod)
  2. Telefonické podání: pevná linka - 585 034 084
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@mladejovice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Mladějovice, Mladějovice 24, 785 01 Šternberk.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

    1. Osobní podání: na Obecním úřadě v Obecní úřad Mladějovice, Mladějovice 24, 785 01 Šternberk úředních dnech a hodinách:

      Pondělí 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
      Středa 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00 (starost 15:00 - 17:00 hod)
    2. Telefonické podání: pevná linka - 585 034 084
    3. Poštou na adresu Obecní úřad, Obecní úřad Mladějovice, Mladějovice 24, 785 01 Šternberk
    4. Elektronicky na e-mail: obec@mladejovice.cz  (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
    5. Elektronicky datovou schránkou: xm8asbf
    6. Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 7).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 5 písm. c) zákona) - do 7 dnů od doručení žádosti.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 5 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§14 odst. 5 písm. a) zákona) žadatel doplní - do 30 dnů od doručení výzvy. 

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16 odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

 

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě v Mladějovice 24, 785 01 Šternberk
  • Poštou na adresu Obecní úřad, Mladějovice 24, 785 01 Šternberk
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

Sazba

Vyhledávání informace za 1 hodinu činnosti

140,- Kč

Cena se počítá za první celou hodinu + každou započatou půlhodinu. 
   
Pořízení listinných kopií  
černobílá jednostranná fotokopie formátu A4

2,- Kč

černobílá oboustranná fotokopie formátu A4

4,- Kč

barevná jednostranná fotokopie formátu A4 10,- Kč
barevná oboustranná fotokopie formátu A4 20,- Kč
   
Pořízení kopie na vlastní nosič dat 10,- Kč
   
Odeslání informací žadateli poštou dle aktuálního sazebníku České pošty

Požadované informace se zasílají obálkou s dodejkou do vlastních rukou. 

Určující podmínky:
Všechny druhy písemností a úkonů jsou pořizovány za ceny uvedené v sazebníku.
Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen uvedených v sazebníku.

Formuláře